سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
جلسه دفاعیه

حوزه/ دانش آموخته مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون (س) شاهین شهر از پایان نامه خود با عنوان: «نقش زن در شکل گیری و تقویت خانواده توحیدی بر اساس منابع اسلامی» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، زهرا صالحی شهرکی، دانش آموخته مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون (س) شاهین شهر از پایان نامه خود با عنوان: «نقش زن در شکل گیری و تقویت خانواده توحیدی بر اساس منابع اسلامی» به راهنمایی دکتر احمد رضا بسیج و داوری حجت الاسلام دکتر فاضل حسامی در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون سلام الله علیها شاهین شهر دفاع کرد.

صالحی شهرکی در دفاع از پایان نامه خود اظهار داشت: خانواده از اولین و زیربنایی ترین واحدهای اجتماعی است که دارای اهمیت و تاثیر فراوان بر جامعه می باشد. در بین اعضای خانواده زنان به عنوان همسر و مادر دارای نقش های بسیار مهمی هستند که با داشتن ویژگی های مثبت و منفی می توانند آثار روحی و معنوی فراوانی بر دیگر اعضای خانواده بگذارند. زنان می توانند در نقش همسری، با رعایت اصول و آدابی، باعث ایجاد امید، تقویت انگیزه و آرامش دهنده ای برای مردان باشند.

وی افزود: زنان در مرحله بالاتر و کامل تری نقش مادری را برعهده خواهند گرفت که تاثیر و ارزش آن می تواند در جامعه و حتی در نسل های بعد خود را نشان دهد. در اسلام بر نقش مادری تأکیدهای فراوان شده و در عظمت آن سخن ها گفته شده است، تا پیوند میان اعضای خانواده استوار و ارتباط میان آنها مستحکم و پایدار گردد.

دانش آموخته مرکز تخصصی نرجس خاتون سلام الله علیها شاهین شهر تصریح کرد: در این پژوهش با کمک آیات و روایات به بیان مسائل مقدماتی پرداخته شده است و با تکیه بر روش توصیفی-تحلیلی به دنبال پاسخ به مسئله اصلی بوده و نتایج بدست آمده حاکی از آن می باشد که با توجه به تاثیر و نقش زنان در میان اعضای خانواده که مهم و پر رنگ بوده، از یک جهت کم توجهی در مقابل این مسئولیت باعث ایجاد شکاف و بعضا خسارتهای جبران ناپذیری می شود که دامنه آن تا جامعه نیز کشیده خواهد شد و از جهتی تغییر ارزش ها در وظایف زنان، خسارتهایی را متحمل خانواده و فرزندان خواهد کرد.

صالحی شهرکی گفت: در حالی که زنان می توانند با اصل قرار دادن اصول توحید محوری بر مسایل فردی و خانوادگی، شاهد آثار و پیامد های مثبت این مهم باشند تا آرامش دنیا و سعادت ابدی را برای خود و خانواده کسب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha